התקרבות בין דגל לאגודה? • הדיווח והפרשנויות

אסתי פלד 1 Comment on התקרבות בין דגל לאגודה? • הדיווח והפרשנויות

ישי כהן: "מאותם גורמים שאתמול ושלשום אמרו שאין סיכוי לריצה משותפת, אני שומע שיש איזו התקדמות". אברהם דב גרינבוים: "אף אחד לא רוצה לחזור על תשמ"ט. ימצאו את הנוסחה"

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

פרשן כיכר השבת ישי כהן ועורך עיתון הדרך אברהם דוב גרינבוים, שוחחו הערב (שלישי) עם אבי מימרן במהדורה המרכזית, על הנעשה ביהדות התורה.

ישי כהן: "המתקפות שאנחנו שומעים כעת הן רק פרומו למה שיהיה אם באמת יקרה הפיצול. אבל מאותם גורמים שאתמול ושלשום אמרו שאין סיכוי לריצה משותפת, אני שומע שיש איזו התקדמות אבל אני לא יודע מהי".

לדבריו "התחושה שלי שאם ילכו ביחד, יהיה קשה ליהדות התורה לשמור על המנדט השביעי. לציבור מאוד נמאס מהמחלוקת וגם לא מעט חסידים שירצו למחות על כבוד רבם ולא ילכו לקלפי או יצביעו למפלגה אחרת".

אברהם דב גרינבוים: "אתמול אני מגיע לחתונה של גור ואני רואה שלושה מחברי מועצת הגדולים של דגל אורחי הכבוד בחתונה. תשמ"ט לא תחזור לכאן. אם אנחנו חושבים באמת שהולך להיות פה פילוג זה לא יקרה. אף אחד לא רוצה לחזור על תשמ"ט. ימצאו את הנוסחה ותימצא הדרך".

הוא הוסיף: "כבר היו כמה מערכות בחירות שהיה דם רע לפני זה ובסוף אחרי הבחירות עברו הלאה ונשארו כסיעה מאוחדת בכנסת. אני אופטימי".

ישי כהן התייחס של ח"כ פינדרוס בתביעה נגד אברימי יוטסמן שקשר בין גורמים בהסתדרות הציונית לדגל התורה: "יהיה מאוד מעניין אם האירוע הזה יגיע לבית המשפט. אני יכול להעריך שידו של יוסטמן תהיה על העליונה. בכירים מאוד בדגל התורה בעלי תפקידים בהסתדרות הציונית, חברי כנסת מעורבים שם עד צוואר. בכירי ההסתדרות יבואו בשמחה להעיד על כמה דגל מעורבת".

קודם לכן דיווח כתבנו אבי רבינא כי בשיחות שהתקיימו היום בין נציגי המו"מ (זייברט ושיפמן) עלתה ההבנה שבעלזא מוכנה לעשות צעד אחד קדימה, להקפיא את מתווה החינוך, ולהפסיד כ-28 מיליון ש"ח שעשויים להניב ממתווה החינוך, לאחר שהובטח להגדיל את תקציב מוסדות המוכשר במידה ותוקם ממשלת ימין-חרדים. נקודת המחלוקת: במידה ואין 61 – האם תצורף בעלזא לחינוך העצמאי.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    לגבי תרחיש אם לא יהיה רוב 61, בשביל זה צריך הסכם חתום כאן ועכשיו עם נתניהו
    יחד עם כל המפלגות החרדיות
    שלא יעשה שום רוטציה עם שום גורם בלי הבטחת תקצוב מוסדות המוכש"ר והפטור
    והשוואת משכורות הגננות לחינוך הרשמי בלי לשלם מחיר אידאולוגי ובלי לפגוע בעצמאות
    יש עכשיו תזכיר טיוטת מוסדות מוכש"ר שבאה לפגוע בכל מוסדות המוכש"ר החרדי
    צריך הסכם חתום מראש שלא לתת לפגיעה הזו ואדרבה לשפר את מעמד החינוך החרדי.